The Skipastory: service en naam op maat

Heb je een goed idee?
Leg dan eerst je naam en je domeinnaam vast.

Inspiratie

The Skipastory: service en naam op maat

17 januari 2020
  • 2246 keer gelezen

Bij The Skipastory in Wezemaal zijn het momenteel drukke tijden. Met de skivakanties in het verschiet hebben de broers Matias en Tobit hun handen vol. In hun hypergespecialiseerde skiwinkel kan je terecht voor alle technische materialen die je als skiër nodig hebt. Van skilatten en -laarzen tot aangepaste helmen, you name it, they have it. Maar daar blijft het niet bij. Beide broers hebben zich gespecialiseerd in ski-advies op maat. Ze geloven namelijk dat een goeie ski-ervaring begint bij het juiste materiaal.

Onder de kerktoren

Een skiwinkel onder een Vlaamse kerktoren, je komt het niet elke dag tegen. Die toegankelijkheid maakt deel uit van het concept. “Wanneer je een zaak opstart, is het heel belangrijk dat je weet wat je bestaansreden is. Zo waren we er ons van bewust dat heel wat mensen tegenwoordig skimateriaal online bestellen. Dat is uiteraard geen probleem, maar die online winkels kunnen nooit dezelfde service bieden als wij. We willen echt een specialist zijn in onze producten, en die met de nodige technische expertise verkopen. ” aldus Matias.

Personalisatie als hoogste doel

Die bestaansreden vind je ook terug in de naam van de skiwinkel. Met The Skipastory verwijzen de broers op verschillende manieren naar hun filosofie. Matias: “Dat er ‘ski’ in de naam moest zitten, sprak voor zich. Daarnaast wilden we ook verwijzen naar onze kerktoren waar we best fier op zijn. Dat vind je terug in het pastory-gedeelte van onze naam. Maar eigenlijk is het belangrijkste onderdeel van de naam het woordje ‘pas’. Personalisatie is voor ons echt alles. De juiste schoen, de perfecte wax, aangepaste ski’s, een goede helm… Daarvoor komen de mensen naar hier.”

Unieke naam met een boodschap

Tobit en Matias van The SkipastoryDe naam spreekt tot de verbeelding, en daar zijn Tobit en Matias blij mee. “We wisten meteen dat de naam goed zat. Hij ligt in lijn met onze filosofie, klinkt goed en is uniek. We hebben dan ook niet lang getwijfeld en meteen de domeinnaam geregistreerd. Een week nadat we de naam bedacht hadden, was dat in kannen en kruiken.”

Ondertussen is The Skipastory een goeie twee jaar open, en de zaken gaan goed. “Tijdens de winter ben ik hier meer dan fulltime aan het werk. Dat is voor ons ook het bewijs dat die filosofie werkt en we zijn dan ook blij dat we er zelf in zijn blijven geloven.”

Durven ondernemen met vertrouwen

Geloven in je eigen concept is volgens Matias dan ook een essentieel onderdeel van ondernemen. “Ik zie mensen in mijn omgeving die bruisen van de ideeën maar die de stap niet durven zetten uit angst om te falen. Die angst hoort erbij en heb je in zekere zin ook nodig, maar mag je niet verlammen. Je zal waarschijnlijk wel tegen een aantal muren lopen. Maar als je zelf in je zaak gelooft en dat weet over te brengen, dan volgt je klant wel.”

Geloof jij 100 procent in je nieuwe concept maar ben je nog op zoek naar een originele naam? Laat je inspireren door de tips in ons Namenboekje.

Doen

Maak je idee concreet.

Een geniaal idee bedenken? Geen probleem. Maar dat idee ook uitvoeren? Da's een ander paar mouwen.

Meest gelezen

Lees ook

  • .be
  • .brussels
  • .vlaanderen

Waarom het belangrijk is
om een eigen webadres te hebben.