Simone a Soif! bewijst: een goede naam moet je niet ver zoeken

Heb je een goed idee?
Leg dan eerst je naam en je domeinnaam vast.

Inspiratie

Simone a Soif! bewijst: een goede naam moet je niet ver zoeken

24 juli 2018
  • 8282 keer gelezen

Agnès Bonfond was helemaal klaar om haar eigen zaak op te starten: ze had een geweldig idee, een uitgekiend plan en vooral heel veel goesting. Maar, één iets ontbrak. Een goede naam. Tot haar buurvrouw langs kwam…

Het idee van Agnès ontsprong in de drankenafdeling van de lokale supermarkt. Zo ongelooflijk veel drankjes, maar niet één die én 100% natuurlijk én lekker én arm aan suiker is. Dat kan toch niet?

Limonade vol levenslust

Agnès nam het heft zelf in handen en brouwde haar eigen 100% natuurlijke limonade. Ze liet zich daarbij inspireren door een herboriste die ze in Frankrijk had leren kennen. Het resultaat? Een heerlijke mix, gebaseerd op planten en lokaal gekweekte groenten en fruit. Een eerlijk drankje, arm aan suikers, waarbij ongedwongen genieten voorop staat.

De eerste reacties van vrienden en familie waren lovend. In de dagen die volgden dokterde Agnès een plan van aanpak uit. Alle ingrediënten voor een succesrecept waren aanwezig. Alleen: ze had nog geen goede naam voor haar drankje. Tot ze haar buurvrouw Simone uitnodigde om het drankje te proeven…

Een gulzige buurvrouw

Simone nam het proeven niet zo nauw. Amper binnen zette ze het glas aan haar lippen. Nog voor Agnès kon vragen wat ze er van vond, stond het glas alweer leeg op tafel. En net op dat moment viel de puzzel in elkaar. Buurvrouw Simone was alles waar de nieuwe drank voor stond: direct, rechtuit en gulzig genietend van het leven

Simone a Soif! is een naam die dit perfect weergeeft. Bovendien is het ook een naam die goed klinkt, blijft hangen en opvalt. En dat Frans? Geen probleem, het is niet moeilijk te begrijpen en het bekt gewoon heel goed.

Plannen voor de toekomst?

Agnès: “Momenteel hebben we enkel de website simoneasoif.be geregistreerd, maar we overwegen wel om ook een aantal andere domeinnamen te registreren. We willen dat mensen via verschillende wegen op onze website terecht kunnen komen.”

“Ook het internationale verhaal speelt een rol. We zijn ambitieus. Als Simone a Soif! in België goed marcheert willen we op langere termijn ook naar de buurlanden trekken. Dan dringt een .fr, een .nl of een .de zich natuurlijk op. Maar dat is voorlopig nog toekomstmuziek”, besluit Agnès.

What’s in a (good) name?

Nemen we de naam Simone à Soif onder de loep, dan zien we dat de bedenkers enkele regels uit het boekje met verve gevolgd hebben.

ludieke, creatieve namen blijven beter hangen;
• kies een bedrijfsnaam die goed bekt;
• probeer authenticiteit uit te stralen;
• een naam met een verhaal werkt altijd.

Loop je zelf ook rond met een leuk idee? Dan kan een leuke naam je plannen in een stroomversnelling brengen. Download ons gratis namenboekje met tips en experimenten om een sterke bedrijfsnaam te bedenken. En registreer meteen de bijbehorende domeinnaam.

Doen

Maak je idee concreet.

Een geniaal idee bedenken? Geen probleem. Maar dat idee ook uitvoeren? Da's een ander paar mouwen.

Meest gelezen

Lees ook

  • .be
  • .brussels
  • .vlaanderen

Waarom het belangrijk is
om een eigen webadres te hebben.