Het oerinstinct van Caveman Productions

Heb je een goed idee?
Leg dan eerst je naam en je domeinnaam vast.

Inspiratie

Het oerinstinct van Caveman Productions

15 september 2016
  • 1761 keer gelezen

Soms moet je niet té lang nadenken over een naam. Dat weten ook Joost Bevernage en vennoot Johan Ruysseveldt van Caveman. Al op Sint-Lukas in Brussel, waar de twee samen audiovisuele kunsten studeerden, vergeleken medestudenten hen ietwat oneerbiedig met holbewoners. Een naam die hen, dankzij hun struise lichaam en baarden, bijna letterlijk op het lijf geschreven staat.

De bedrijfsnaam die tot de verbeelding spreekt

“Caveman.be was helaas niet meer beschikbaar, maar pronkt nog steeds boven aan ons verlanglijstje. Toch vinden we cavemanproductions.be geen te lange domeinnaam. Enkel ‘Caveman’ is voor bepaalde bedrijven te grafisch. Door ‘productions’ toe te voegen in de domeinnaam maakten we het iets tastbaarder. We kozen er dan ook bewust voor om geen figuurtjes af te beelden in ons logo. Maar langs de andere kant: we zijn een storytellingbedrijf. Dan mag een bedrijfsnaam prikkelen, een beetje tot de verbeelding spreken.”

“We zijn storytellers. Onze bedrijfsnaam mag prikkelen.”

Een persoonlijk verhaal voor de perfecte pitch

“Netwerkgewijs is het verhaal achter zo’n naam dan weer de perfecte pitch. Het is het eerste waar mensen naar vragen. Als je dan een persoonlijk verhaal aan je onderneming kunt koppelen, is dat een geweldige binnenkomer. Dat blijft hangen. Wanneer we ons op iets zakelijkere vloeren begeven, en mensen zien ons in een chique kostuum met daarop ‘Caveman’, verschijnt er meteen een glimlach. Da’s plezant om je dag mee te beginnen. Soms komen we als clowns over, maar dat doorprikken we met onze expertise.”

Virtual reality is de toekomst

“Vandaag zijn we heel tevreden met waar we staan. Wat de toekomst betreft, zal virtual reality interessante paden bieden. Wij willen die boot niet missen en zijn op dit moment allerlei nieuwe technieken aan het uitproberen. Verder op ons to-dolijstje staat de website onder handen nemen. Én vakantie nemen, met een groot uitroepteken!”

“Een naam met een persoonlijk verhaal is een geweldige binnenkomer.”

De tip van Joost: Durf te falen, durf dom te doen

“Betrek iedereen rondom jou. Ondernemen doe je niet alleen. Vrienden en familie heb je nodig om op terug te vallen, zodat je niet in een isolement belandt. Blijf er ook plezier uithalen. In het begin is dat een evidentie, maar wanneer het eens zwoegen wordt, moet je durven te zeggen: ‘Ik ben goed bezig’. En durf te falen, dom te doen. Je leert er soms meer uit dan alles alleen maar halvelings te doen.”

In samenwerking met VDAB.

www.cavemanproductions.be

vdab-logo-01

BewarenBewaren

Doen

Maak je idee concreet.

Een geniaal idee bedenken? Geen probleem. Maar dat idee ook uitvoeren? Da's een ander paar mouwen.

Meest gelezen

  • .be
  • .brussels
  • .vlaanderen

Waarom het belangrijk is
om een eigen webadres te hebben.