Heb je een goed idee?
Leg dan eerst je naam en je domeinnaam vast.

Inspiratie

10 experimenten om een originele bedrijfsnaam te bedenken

28 september 2017
  • 13137 keer gelezen

Je hebt een sterk concept voor een nieuwe zaak bedacht, maar bent nog op zoek naar een even sterke bedrijfsnaam? Dan helpen wij je uit de nood met inspirerende brainstormtechnieken. Dit boekje met 10 experimenten helpt je om een originele bedrijfsnaam te bedenken.

Het belang van een goede bedrijfsnaam kun je moeilijk onderschatten. Het is de eerste indruk die potentiële klanten van je zaak hebben. En een eerste indruk maak je maar één keer.

Bovendien brengt het bedenken van een leuke naam je project in een stroomversnelling: je kunt je eigen domeinnaam registreren en je idee wordt een pak concreter.

Durf experimenteren

Helaas, er bestaat geen toverformule om een goede bedrijfsnaam te bedenken. Niet iedereen is even creatief. Of misschien heb je gewoon geen tijd om uren te brainstormen?

Wat alvast niét werkt is achter je bureau zitten en wachten op die ene gouden inval. Een goede naam voor je zaak bedenken is een kwestie van experimenteren: prikkel je brein, schrijf al je ideeën op en selecteer wat blijft hangen.

Daarom hebben we een papieren laboratorium gebouwd: een klein boekje met daarin 10 originele experimenten die je helpen om in no-time een creatieve naam voor je zaak te bedenken.

Download hier jouw gratis exemplaar van Het Namenlabo. Wedden dat je straks barst van de ideeën?

Doen

Maak je idee concreet.

Een geniaal idee bedenken? Geen probleem. Maar dat idee ook uitvoeren? Da's een ander paar mouwen.

Meest gelezen

  • .be
  • .brussels
  • .vlaanderen

Waarom het belangrijk is
om een eigen webadres te hebben.